torsdag den 29. marts 2012

Birke-sushi - Birch Sushi

     Aftensmaden for mit vedkommende i dag var sushi tilberedet med ris, der var kogt med birkesaft i stedet for med vand. Det gav en lidt mildere, rundere smag, men ikke så stor en forskel, som jeg egentlig havde forventet. Minimax kunne også lide sushien, dog kun maki med laks.
     Dette er ikke mit sidste forsøg udi madlavning med birkesaft.



Today's dinner consisted partly of birch sushi. The rice for this sushi was steamed in birch sap instead of water. This gave a milder, but also a bit tangier, taste. I liked it, but it could have been more distinct. Minimax like the makizushi with salmon.
This will not be the last experiment in cooking with birch sap.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.