fredag den 2. marts 2012

Det er altså forår - Spring has arrived

Advarsel mange billeder - warning picture heavy post. 

   Der er mange tegn på forår, et af de første er, at jeg begyndte at sælge æg i går. Indtil videre har det ikke været nogen kunder, men masser af spørgsmål. 

   One of the first signs of spring: I'm selling eggs again, as of yesterday. So far no customers, but curious questions is good enough for a starter.



 
I dag var det varmt nok til at arbejde i haven. Med hjælp fra to af ugleungerne blev der muget ud hos vores otte høns. De var tilfredse med deres nye indretning, og kompostbunken blev suppleret med knap en trillebørfuld hønsemøg.

   Today it was 10 degrees, hot enough for outdoor working. MotherOwl and two Owlets cleaned the hens' coop. They were happy with their spring cleaning and the compost heap was augmented with loads of stuff ;)



   Så fik haveredskaberne en gang overfladebeskyttelse og kom straks i brug

   Our gardening tools were painted and put to use.


   Og så - TA DAA


   Hasselraklerne er et sikkert tegn på forår.  -    Hazel catkins - a sure sign of spring.




 
   Lige inden det blev for koldt nåede jeg også ned til mine bier. Disse flittige væsener holder Uglemor og Ugleungerne med honning hele året rundt, og derudover sørger de ved deres flittige arbejde for at æbler, pærer, blommer og jordbær giver frugter.
   Heldigvis var der liv i begge staderne. 

And just before it turned too cold, I visited my bees for the first time this year. They supply Mother Owl and the Owlets with honey all year round, and their maybe most important job is pollinating our plants so that the Owlets can eat apples, pears, plums and strawberries to their hearts' content.

Happily the inhabitants of both hives were still alive.
 

1 kommentar:

  1. Tillykke med din nye blog, den glæder jeg mig til at følge!
    Nu vil jeg ud i solen, men jeg skal helt sikkert se resten af dine indlæg i weekenden!

    hilsen Didde

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.