onsdag den 16. januar 2013

Strikkeonsdag -- Yarn Along



     I dag er jeg endelig blevet færdig med huen. Nu får vi se, hvem af Ugleungerne der skal gå med den. Den passer i hvert fald til deres vanter, og der er et par stykker, der godt kan lide den. Den er strikket "to ret - en vrang" og er meget elastisk, Uglemor og de tre største Ugleunger kan passe den.

- - - - -

Now the hat is finally done. Let's see who gets the honour of wearing it...   It is cold enough for hats in any case -10° C this morning. It is like the mittens knit by doing "knit two purl one" and is very elastic. MotherOwl and the 3 biggest Owlets can all use this hat.
  • Hue - endelig færdig
  • Hat - finally done.
This was the good news on knitting, the auto-patterning yarn is almost more trouble than it's worth. MotherOwl feel a bit like Penelope, who undid her weaving each night. You could call it negative knitting. The result is that I'm progressing backwards and now have less to show than a week ago. 

   Ja det var så de gode nyheder fra strikkehjørnet. Det selvmønstrende garn får mig til at føle mig som Penelope der hver nat trevlede det op, hun havdde vævet om dagen. I hvert fald skrider arbejdet tilbage, så jeg nu har mindre at vise frem end for en uge siden.
  • Selvmønstrende garn - mine Penelpoestrømper. 
  • Self-patterning knitting aka my Penelope socks. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.