mandag den 25. februar 2013

Dagens billede 25 -- Picture a day 25

I dag fik jeg færdiggjort det blad, jeg er lay-outer på. Det vil sige, jeg læste korrektur, satte teksterne op og fandt billeder. Så sendte jeg teksterne til korrektur hos en anden, og sendte en .PDF til en anden med-redaktør.

- - - - -

Today I finished editing the trimonthly magazine. I proofread, translate as needed, lay out and find pictures. Then I e-mail the text to another proofreader and a .PDF to a co-editor. In the coming days, I'll receive their responses, correct and add, and finally send the result off to be printed.


  • En side fra bladet under redigering
  • A page from the magazine, still being edited. 


Derefter trængte Uglemor til at strikke lidt, men der var næsten ikke mere af mit sokkegarn fra tønden til Spirillens strømper. Så måtte Uglemor i gang med at gennemsøge tønden - nederst lå en pose, hvor det halve var røget ud, med sokkegarn, pladegarn og anden uld hulter til bulter i et stort rodsammen med diverse bomuldsgarner.og Uglemors ældste projekt - en 40 år gammel trøje. Da Ugleungerne var hentet fra skole, og vi havde købt ind og havde spist frokost, gik Uglemor i gang med at rydde op i tønden. Alting blev viklet op og kom i poser. Der blev endog plads til min kasse med broderegarn, der har været hjemløs i mange år.


- - - - -

Then MotherOwl wanted to knit socks for Marsupilami, but she was almost out of yarn. In the barrel she found a trérrible mess. A bag of woollen yarns had spilled and gotten into one another, but there was lots of sock yarn. MotherOwl picked up the Owlets from school, went shopping and had lunch. Then she was ready to tackle the yarn barrel. After much untangling, rewinding and sorting the result was wonderful. MotehrOwl even found room in the barrel for the box of embroidery floss that had been moving aruond ever since we moved into the Owlery.

  • Mere spændende. Alle poserne og de tre æsker ovenpå tønden kan være nede i den. Nede i den er der i forvejen min ældgamle trøje, hvor jeg er nået midt på bullen, og 4 nøgler lækkert blødt, men utroligt kedeligt silkegarn. 
  • Mor exciting. All the bags and the three boxes fit into the barrel that now contains only my ancient knitted sweater - only the body i s half done *sigh* - and four dreamily soft, but drab coloured silk hanks - I have no idea whence they came ...
Hæklegarn = Crochet yarn (for laces) Broderetråd/garn = Embroidery floss
Bomuld = cotton Tynd = thin Tyk = thick Sær = strange (with metal fibres, bubbles, linen etc.)
Anden uld = wool (not sock yarn) 


  • Alt sokkegarnet. Nøglet øverst til venstre er babyblåt Spirillen valgte det havblå til resten af sokkerne, sammen med det sorte. 
  • All my sock yarn. The ball in the top left corner is baby blue. Marsupilami chose the sea blue to finish his socks together with the black. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.