tirsdag den 19. februar 2013

Dagens billede 19 -- Picture a Day 19

     Så fandt Uglemor fotografiapparatet - eller som Forfatteren spøgefuldt siger mit liv - så her kommer billeder af gårsdagens oprydning. I kasserne er der syltetøjsglas og sådan noget, pænt ordnet efter størrelse. De har alle sammen fået låg på, og de par stykker uden låg, der er spændende, står på den tomme hylde.

 - - - - - -

MotherOwl found the camera again. Here's the promised picture from yesterday. All the wooden crates are filled with jam jars and such things, after size and all with a fitting lid. The five interesting jars without lids are on the empty shelf.

   Også i går fik vi bagt en ny portion scones, og det lykkedes mig at tage et billede.

Yesterday MotherOwl baked some more scones and succeeded in taking a photo before they were eaten.


Den 19. februar besluttede jeg mig for langt om længe at være et forbillede for Ugleungerne og lægge mit vasketøj på plads. Normalt sorterer Minimax det rene vasketøj - det kan han ved hjælp af det geniale priksystem - og vi andre lægger hver især vores på plads. Men Uglemors vasketøj plejer ikke at nå længere end til kurven. Se nu her:

 - - - - -

February 19 was the day. MotherOwl decided to be an example for the Owlets and folded all her clothes and stacked it on her shelves. Minimax normally sorts the washing helped by the dot system :) and then each person puts away their own part, only not MotherOwl, who is always too busy - I just HATE folding laundry.  But look now:

  • Fulde hylder ... 
  • Shelves with clothes ... 
  • ... og en tom kurv
  • ... and a basket without clothes. 
     Bonusbillede af Slåenlavet, som Minimax og Uglemor har husket at lufte og ryste hver dag.

 - - - - -

An extra picture shows the Oakmoss. Minimax and MotherOwl have diligently aerated and shaken the jar every day.


2 kommentarer:

  1. Hvor fantastisk, jeg troede vi var de eneste mennesker på jorden som var for dovne til at lægge tøj på plads! Jeg er begyndt at købe skøre strømper så de er nemme at sortere, nemme at parre, for selvom vi bruger hhv str. 50 og 36, så kan det faktisk være svært at se forskel på sorte tennisstrømper efter nogen ganges vask. Jeg køber måske nogen der er lidt store på tilbud, manden køber nogen der er lidt små fordi 50 bare ikke findes, og vupti har vi en gråzone.... Men 2 sokker med hjerter på finder hurtigt hinanden og den rigtige skuffe i hvert fald for mit vedkommende. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor jeg kender det. Det værste er at børnene gror. Sorte sokker til den ældste, røde til nr. 2, blå til nr. 3 og gule til mindstemanden. Men så groede de og vi havde sorte og blå sokker i tre-fire størrelser.
      Du har ret, skøre sokker er løsningen. Ugleungerne kan s i hvert fald selv huske, hvilke sære sokker der er deres egne og tage dem i sokkekurven. Og ægtemanden hugger ikke mine blåstribede når hans egne er de der smarte herrestriber ;)

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.