lørdag den 20. september 2014

... og i køkkenet -- ...and in the kitchen

     Der skulle jo også gøres noget med alle de chilier, der kom ind ude fra domen. Det blev til 5 glas rød chilipasta. et glas gul chilipasta og 5 glas syltede jalapeños. Det er meget små glas, Uglemor klan ikke lide smagen af konserveringsmiddel, og vi spiser ikke så vildt meget chili i Uglebo, så et lille glas rækker langt.

 - - - - -

All those chilis had to be turned into something better than withered chilis in a basket. MotherOwl spent some time chopping and coughing. They are hot! They were turned into 5 glasses of red chili paste. one glass of yellow chili paste and 5 glasses of pickled jalapeños. And yes the glasses are very small. We're not a chili loving family, a little bit goes a long way. One mini-jar of pickled jalapeños will suffice for one dinner of tortillas. As MotherOwl dislikes the taste of preservatives, the small glasses are perfect as no left overs will stand around getting mouldy. And if one glass is not enough, we'll splurge and open another one.



2 kommentarer:

  1. Jeg har også fundet ud af at små glas er bedre end store. Fx. er det kun mig der spiser æblemos (mmm på min havregrød) og det mugner jo ligeså snart man åbner. Til gengæld henkoger jeg den slags, så kan det holde sig i årevis hvis det skulle være, indtil man åbner forseglingen.

    Ville ønske jeg havde overskud til at lave alle de små tilbehørsting du beskriver, urtesalt osv, for det er jo ikke tidskrævende, det er bare en af de ting som, når der er mange af dem, giver mig stress i min hjerne.

    SvarSlet
  2. Åh, ja! Æblemos. Det er da lige nu at æblerne dratter af træerne i uendelige mængder. Jeg forstår godt den de med alt det, man gerne vil,. der hviler tungt på hjernen, men synes nu også at især alt det man ikke når, ligger og tynger.
    Jeg håber det snart går bedre med dig og dit helbred. At være uduelig lige nu er en dårlig indgang til vinterhalvårets manglende lys og læuft. Lad os håbe på en vinter med masser af sne, sol og frost.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.