torsdag den 10. september 2015

Vejen hjem -- Ekstra -- On my Way Home

      I går var der en maskine, der larmede i det fjerne. Uglemor kiggede, men kunne ikke se noget. I går aftes sent holdt larmen endelig op. På vej hjem i dag så hun, hvad der havde larmet sådam. Marken var blevet pløjet og så videre og lå nu brun og indbydende. Måske er den ligefrem allerede blevet tilsået. Det kan ikke ses.
- o 0 o -

Yesterday a big machine made a lot of noise. Curious MotherOwl looked and looked. but did not see anything. Late in the evening the sound (noise) finally stopped. On her way home today MotherOwl saw the results of the noisy machine. The field had been ploughed and so on and the earth looked soft and inviting. The field might even have been sown again, that is not to be seen.


Ud over marken ser det sådan her ud.

- o 0 o -
Looking out over the fields, the view is appealing


Og så et par ord om "Vejen hjem" Blogger - eller min internetforbindelse, der er virkelig dårlig for øjeblikket - æder mine kommentarer.
     Sidste år tog jeg næsten hver tirsdag et billede af  uglen i haven, begyndende med denne post,
men der kom aldrig meget bloggeri ud af det. I år begyndte jeg så første tirsdag efter vinterferien mad et billede taget ved den samme lygtepæl på vej hjem. Det har jeg tænkt mig at blive ved med året ud, så ser vi om jeg får en god idé næste år.
- o 0 o -

A few words on my !On my Way Home" posts, as Blogger - or our quirky internet connexion - eats all my comments, also the long one I wrote as an answer to Sue Elvis' questions to my post a week or so ago.
Last year, beginning here, I took a photo of the owl in my garden. Not many of them made their way to the blogosphere.
This year I began taking a series from the same lamppost on my way home, beginning at the first school Tuesday of the year. I fully intend to carry on until late in December. What will happen next year, only time will tell.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.