søndag den 8. maj 2016

Søndag -- Sunday

     Her er hvad Uglemor har brugt sin søndag eftermiddag på. Domens skelet er endelig færdigmalet og samlet igen. Fundamentet er muret op, selvom det trænger til en fugning. Og det meste af jorden er luget.
     I morgen skal der sættes plastik på og hentes kompost. Så skal der vandes. Og lørdag morgen, hvor det skulle bliver regn og skyet skal der plantes ud.


This is what MotherOwl did Sunday afternoon: The greenhouse is painted and put together. The brickwork is done, still missing some finishing touches, but done. Some weeding has taken place as well.
Tomorrow it's time to put on plastic, spread manute an give a through watering.
Saturday will be cloudy - time for planting tomatoes and cucumbers and chilies in the greenhouse.




     Uglemor er for træt til at skrive lange poster. Derfor er her en smuk tulipan, der groede i nærheden af kirken efter messen i dag.


MohterOwl is too tired and sore for long blogposts. Here's a pretty flower from near the church after mass today.

1 kommentar:

  1. Den ser flot ud. Der bliver ikke noget drivhusagtigt til mig i år, jeg skal vist være lykkelig hvis det lykkes at genindvinde mine jordbær. Sidste år blev det slet ikke til nogen lugning først pga vejret og siden byggeri...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.