lørdag den 27. maj 2017

TUSAL 5 2017

     Ups Uglemor har dummet sig. I går tænkte Uglemor at det i grunden var længe siden at hun sidst havde vist sine stumper frem. Ovre på DMIs hjemmeside stod der at månen var i første kvarter den 1. juni, så der var jo god tid. Men Ups, første kvarter og nymåne er jo ikke det samme. Nymånen var i forgårs.
    Så postede Daffycat sit indlæg, og jeg blev klar over min fejl. Men hvor er Uglemors stumpebøtte?
     Den er faktisk næsten tom. Ligesom Daffycat har jeg ikke produceret mange stumper i den forgangne måned. Faktisk næsten latterligt få. Det er ikke fordi, jeg ikke har lavet noget, men det har ikke været stumpeproducerende.
     Rævestrikkeprøver efterlader ikke stumper, plantefarvning heller ikke, og at sætte en væv op gør heller ikke. Den eneste lillebitte stump, der er i bøtten, stammer fra Uglemors forsøg på at lave en drømmefanger om til en brok-fanger.

 - o 0 o -  LINK til Daffycats TUSAL  - o 0 o -

Oops I forgot, or rather I failed. Looking at the Moon calendar yesterday. I thought first quarter was the same as New moon - ergo no ORTs for yet another week. But now Daffycat's post had caught me on the wrong leg. My ORTs ... where are my ORTs?
Well, not unlike Daffycat, I have been creative in ways that have not cast off many ORTs. Fox swatches do not leave any at all, and my other creative endeavours have not been much better. Plant dyeing leaves no ORTs and neither does setting up a loom. In short. My ORT is this little scrap from a repurposed dream catcher.



1 kommentar:

  1. Sounds like you've been busy even if the ort pile is barely there. :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.